Смяната на дисковете става по следния начин.
- Свалете колелото.
- Махнете изцяло спирачния апарат – не откачайте тръбичката с течност за да не се разлее и да предотвратите по-нататъшно кървене. Поставете спирачния апарат на рамката на окачването за да не се опъва тръбичката.
- Махнете износения диск.
- Почистете новия спирачен диск с подходящ разтворител, като метилов спирт за да премахнете антикорозионния филм. Почистете главината и се уверете, че не е повредена.
- Поставете новия спирачен диск на главината. Проверете плътността на прилепване на диска към главината. Ако има луфт по-голям от 0.15 мм проверете за замърсяване между двете повърхности, свалете диска и го монтирайте в нова позиция. Проверете го отново. Внимание – големият луфт може да бъде опасен!
- Монтирайте обратно спирачния апарат и натиснете няколко пъти педала на спирачката за да се репозиционират буталата и да се уверите, че има контакт между дисковете и накладките преди да изпробвате смяната на пътя. Проверете нивото на спирачната течност и долейте допълнително количество, ако има нужда.
- Монтирайте колелата.
- Избягвайте високи скорости и рязко спиране в първите 200-300 км за да позволите на дисковете и накладките да се напаснат.
Спирачните дискове трябва да бъдат заменени, ако по тях има:
- неравномерно износване;
- дълбоки драскотини;
- горещи петна или напуквания.
Износването на дисковете трябва да бъде равномерно от двете страни. Ако това не е така, то следва да се направи по-щателен оглед на останалата част от спирачната система. Спирачните дискове трябва да бъдат заменени и ако са се износили над допустимите норми, посочени в каталога на National, тъй като това може да доведе до повреда в диска.
Спирачните дискове трябва да бъдат сменяни по двойки, смяната само на единия може да доведе до опастно неравномерно спиране.
По градове | По марка | Тунинг | Гуми | Джанти | Боядисване | Ревю
Най-посещавани | Кой е тук в момента |