Правило:
По какво може да бъде разпозната качествената ауспухова уредба?
Като начало - по теглото. По-солидната конструкция по принцип тежи доста повече. При евтиното ауспухово гърне крайната тръба e само боядисана, а шумопоглъщаща система в гърнето на практика представлява минералната вата. Самото гърне пък е изработено от обикновена стоманена ламарина, като често свързващата тръба има неточни извивки, поради което се усложнява монтажът. При качествено изработения шумозаглушител крайната тръба е с черно хромово покритие или е емайлирана и усилена с допълнителното оребряване. Във вътрешността е разположена комбинация от поглъщащо и отражателно шумозаглушаване. Корпусът е двустенен и е изработен от неръждаема стомана, като свързващата тръба пасва съвсем точно.
Сигурно ви се случвало да забележите на пътя стар автомобил, чийто ауспух подрънква по паветата, разпилявайки рояк искри. Или пък да получите сърцебиене от мощния рев на потеглил автомобил, който е изгубил някъде гърнето си. В това няма нищо чудно, защото ауспуховите тръби често остават извън обсега на рутинните технически обслужвания и ремонти. Бавно или бързо, в зависимост от грижите, те се разрушават и в крайна сметка внезапно напомнят за себе си. Много рядко някой се заема с ауспуха, докато звуците от него не започнат гръмогласно да отекват в околните сгради и да напомнят, че нещо не е наред. За да не достигате до подобни неприятни ситуации, трябва да знаете че т. нар. изпускателна система не се разрушава изведнъж, а постепенно. Затова и за нея трябва да се полагат определени грижи. Естествено никой не може да избегне сблъсъка с въздействието на водата, леда, насипаната по пътищата луга и ударите от камъчета. Най-много ауспухът се съсипва при кормуване в града. Причината за това е, че при такъв режим на работа изпускателната уредба не успява да достигне оптимална работна температура и в шумозаглушителните тръби и гърнета се кондензира и събира значително количество влага. Приблизително на всеки литър изразходван бензин кондензира до един литър вода! Но проблемът не спира дотук. Започват химически процеси на съединяване на някои от съставките в изгорелите газове с водата и образуване на слаби киселини, които активно разяждат метала, от който е изградена изпускателната система. От друга страна, е добре да се знае, че при най-модерните автомобили тя е изключително устойчива на корозия. Вътрешната обшивка на двустенните шумозаглушители е от неръждаема стомана, докато в изработката на външния кожух може да се използва и стоманена ламарина с алуминиево покритие.
Крайните ауспухови гърнета са най-застрашеният от корозия елемент. В големите магазини за авточасти могат да се намерят и доста подходящи и прилични заместители, но икономията на средства не трябва да се заплаща с цената на ниско качество, което обикновено излиза най-скъпо. Например предлаганите за популярния Голф III гърнета са няколко вида. Нискокачествените са евтини, но нямат гаранционен срок от две години и трудно се напасват при монтажа. Продуктите с най-високо качествено ниво издържат пет пъти по-дълго, но обикновено струват и до три пъти по-скъпо. В такъв случай важно е да решите колко време още възнамерявате да се възползвате от услугите на този автомобил. Ако имате намерение скоро да го продавате, определено не си заслужава да купувате скъпо изделие, а да подмените само най-уязвимите елементи които вече "са тръгнали". В България има множество фирми, които извършват подобни услуги, и някои от тях са доста добри. Те самите могат да изработят от специална ламарина напълно задоволителни тръби, отговарящи на динамичното съпротивление на оригиналния продукт. В случаите, когато корозията е поразила непоправимо не само уязвимото крайно гърне, а цялата инсталация (често и катализатора).
В този случай може да се извърши и една, може би приемана за еретична идея в България, а именно да се постави катализатор, ако такъв до момента липсва. Е, засега повечето шофьори извършват точно обратното (с напълно погрешната мисъл, че увеличават мощността на мотора), но няма да е далеч времето, в което и у нас ще бъдат въведени финансови облекчения за собствениците на автомобили с катализатор. Той се вгражда допълнително както за дизелови, така и за бензинови двигатели. Добавянето му може да подобри класа за вредни вещества с една до две степени по евростандарта и в бъдеще да спести разходи. По принцип същото важи и за филтрите за твърди частици при дизеловите двигатели.
По градове | По марка | Тунинг | Гуми | Джанти | Боядисване | Ревю
Най-посещавани | Кой е тук в момента |